Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dziwny dźwięk przy zapalaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dziwny dźwięk przy zapalaniu

    Czasami zdarza się, że podczas wymiany sprzęgła może nas spotkać przykra niespodzianka, mianowicie koniecznośc jednoczesnej wymiany koła dwumasowego, które jest niestety drogie.

    Nie znam dokładnej budowy powyższego układu, stąd pytanie : Jakie czynniki mają wpływ na zużycie się dwumasówki?
    Kolega EŁ w innym wątku sugerował, iż w przypadku mojego auta, zwlekanie z wymianą sprzęgła może właśnie skończyć się wymianą koła dwumasowego. Sprzęgła nie wymieniałem, gdyż poza tym, że stosunkowo ciężko się je wciska, innych objawów zużycia ( ślizganie ) brak.

  • #2
    dziwny dźwięk przy zapalaniu

    pewnie dla Was to będzie łatwe do zdiagnozowania....

    OCT I 1.9 TDI - od jakiegoś czasu przy zapalaniu (nie za każdym razem, ale jednak) coś mi cichutko piszczy pod maską. Jak juz zapali to piszczy tak ze 2 sek i potem juz nie.
    Co to może być???
    yyahyoo

    Komentarz


    • #3
      Jakiego rodzaju jest to pisk ? Metaliczny, czy bardziej "elektroniczny" jak z glosnika?
      Mniej wiecej z ktorej czesci silnika sie dobywa ?

      Bez ogledzin to raczej wrozenie z fusow...
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz


      • #4
        ROZRUSZNIK
        tak mi się przynajmniej wydaje, prawdopodobnie bendinks nie odbija za każdym razem k
        była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

        Komentarz


        • #5
          Albo na tulejkach wirnika jest luz.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Purchawa
            Jakiego rodzaju jest to pisk ? Metaliczny, czy bardziej "elektroniczny" jak z glosnika?
            Mniej wiecej z ktorej czesci silnika sie dobywa ?

            Bez ogledzin to raczej wrozenie z fusow...
            ciężko powiedzieć z której częsci silnika, bo jak zapalam to siedzę w środku :diabelski_usmiech ale OK poprosze kogoś, żeby mi pomógł...

            Pisk jest raczej z tych takich głosnikowych i na moje ucho wydobywa się gdzieś z przedniej częsci....
            yyahyoo

            Komentarz


            • #7
              Poodobny objaw miałem w mojej "byłej" szukałem diagnozowałem i nic. Dźwięk dochodzący z komory silnika - cichutki pisk nic nie miał wspólnego z metalicznymi efektami tulejek, pasków, łożysk itp. Bardziej słyszalny był ze strony pasażera. Od strony silnika (po otwarciu klapy) nie słyszalny.
              Znikał po jakimś nie ustalonym czasie, pojawiał się nie wiadomo dlaczego. Zauważyłem, że częściej pojawiał się w zimie. Latem sporadycznie.
              Jako, że nie miało to wpływu na osiągi sprawe olałem i co? i nic.
              W moim przypadku dźwięk miał charakter raczej z tych elektrycznych. (bardzo cichy i wytłumiony)

              pzdr.
              OII ambientna sztuka

              Komentarz


              • #8
                Re: dziwny dźwięk przy zapalaniu

                Zamieszczone przez yyahyoo
                ....od jakiegoś czasu przy zapalaniu (nie za każdym razem, ale jednak) coś mi cichutko piszczy pod maską. Jak juz zapali to piszczy tak ze 2 sek i potem juz nie.
                Co to może być???
                Naciągnij pasek wielorowkowy alternatora, a jak nie to to pewnie jakieś łożysko.....
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz


                • #9
                  He he, walczyłem z tym kiedyś i zwalczyłem Okazało się, że chodziło o pasek w nawiewie. Ktoś mnie długo przekonywał do tej teorii, ale nie dawałem wiary, bo ten dżwięk w żaden sposób nie pasował mi do wentylacji. A jednak ....
                  Może i u ciebie o to chodzi?

                  [ Dodano: Wto 27 Wrz, 05 01:26 ]
                  aha, spróbuj taK: uruchom silnik z wyłączonym nawiewem.
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz


                  • #10
                    Pasek w nawiewie ? A o co tu chodzi ??? W normalnej wentylacji nie ma żadnego paska
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie tez w zime krutko po uruchomieniu na 1 biegu dmuchawa piszczy , przestawie dzwiek zanika , pewne łożyska na silniku
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • #12
                        A to akurat zdaje się normalne (TTTM) :lol: Można ją puścić na szybszy bieg i trochę "pogonić" i zwykle pomaga, tzn. na 1 biegu też jest cicho. Co ciekawe występuje to w 2 letnich Octaviach a nie ma tego np. w 10 letnich Passatach (a konstrukcyjnie to samo). Dla pewności można sprawdzić, czy nie mamy w dmuchawie jakiegoś liścia zaczepionego. Aha po przesmarowaniu łożysk silnika trochę pomogło. Być może częściowo jst to też odgłos powstający między szczotkami a komutatorem.
                        Generalnie trzeba radio ustawić głośniej i po kłopocie. :lol:
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz


                        • #13
                          włączenie/wyłaczenie nawiewu nie ma wpływu na ten "tajemniczy" dźwięk...
                          natomiast owszem jest on jakby wytłumiony i niestety co najgorsze )(a może najlepsze :szeroki_usmiech ) pojawia się rzadko i nigdy nie wiadomo, za którym razem się pojawi a za którym nie
                          czestotliwośc mniej więcej 1 raz na 50 zapaleń, ale czasem bywa 3 pod rząd, a czasem co 28, a czasem co 2 itp. Itd..... :roll:
                          Chyba zastosuję się do porady jacq - po prostu na razie to oleję, a jak zacznie się coś dziać to wtedy coś będę dzialać.
                          Dzięki wszytskim za rady :szeroki_usmiech
                          yyahyoo

                          Komentarz


                          • #14
                            Jeżeli to pasek klinowy to można go spróbować polać wodą i posłuchać efektu.
                            Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                            teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                            czarna AR 156 1.8 T.Spark

                            Komentarz


                            • #15
                              dobry pomysł!!! zastosuję w weekend i zobaczymy co będzie :szeroki_usmiech
                              yyahyoo

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Ryży Koń
                                Albo na tulejkach wirnika jest luz.
                                ja rowniez stawialbym na luzy na tulrjkach. A przynajmniej u mnie po wymianie tulejek (120zl) wszystko wrocil do normy. Radzilbym sprawdzic najpierw tulejki u sprawdzonego mechanika zanim ktos sie da namowic w ASO na wymiane bendiksa+przekladni planetarnej za jedyne 1100zl. A na dodatek w tym ASO (Dzierzoniow) nie byli w stanie zagwarantowac ze to przniesie efekt, wiec machnalem reka na nich
                                futer
                                1.8T
                                czysta benzyna (bez LPG)

                                Komentarz


                                • #17
                                  witam, w mojej pojawia się cichy pisk, od momentu zapalenia się kontrolki wymiany żarówek,jest to opisane w książce ,że jest to dźwięk (jakby podopowiedź do pojawienia sie kontrolki na desce rozdzielczej ) tylko po wymianie żarówek (tył ) kontrolka zgasła ,żarówki wszystkie ok,a ten dzwiek dalej jest, cichy pisk,który jest słyszalny przy pierwszym,ewentualnie drugim biegu,pozniej juz jest głosniej i nie słychac tego, miał ktoś z Was do czynienia z taka sytuacją?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    w mnie piszczy wentylator od klimy jak się zaczyna rozpędzać. Jak jest poniżej 0stopni to nie piszczy bo klima nie działa hehe
                                    Moja furka
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      apropo pasków klinowych i wielorowkowych mam rade na zlikwidowanie pisków puder dziecięcy alantan i sypiemy efekt zadowalajacy znam to oczywiście z praktyki
                                      Pozdrawiam
                                      Octavia I 2005 1,6 102KM

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X